21 november 2006

Kjære landsmenn


I natt hadde jeg en åpenbaring.

Kong Olav V viste seg for meg, and boy did he have something to tell. Det viser seg at Bomann-Larsen hadde rett i at Haakon ikke var Olavs far. Som Bomann-Larsen påviste var jo dette en geografisk umulighet.

Sannheten, i følge min åpenbaring, er at Olavs mor Maud ble besvangret av jødenes Gud Jahve, og han er dermed den Messias som profetiene taler om. Olav sa også noe om at Maud faktisk var jomfru ved fødselen, men som jeg sa til ham har jeg litt problemer med å ta ham alvorlig på det punktet. Mange sønner har jo et slikt idealisert bilde av sin mor.

I følge Olav var han kommet til jorden for å vise menneskene hvordan man skulle leve et rettferdig liv og, som han sa, betale sin billett på livets trikk. Ved å selv betale trikkebilletter hadde han betalt for alle oss snikere, og det eneste vi trengte å gjøre for å ikke bli ilagt et himmelsk gebyr, var å tro på ham. Han mumlet også noe om å alltid ha på seg krone når man viste seg offentlig, og noe som hørtes ut som et "hellig bånd" eller noe i den dur - men han var utydelig og vanskelig å forstå på disse punktene. Norges Lover fram til 1990 ble referert til som en Hellig Bok, der var han i det minste tydelig.

Jeg forsøkte å si til Olav at jeg regner meg som et rasjonelt menneske, og at jeg hadde problemer med å ta denne åpenbaringen på alvor. Kanskje jeg bare drømmer, Olav? Han repliserte at nettopp min skeptiske innstilling var grunnen til at han hadde valgt meg ut som profet og disippel, og at han som bevis også skulle åpenbare seg for flere andre skeptikere. Sammen skulle vi danne Olavskirken, og bli anerkjent som en statsstøttet religion som først skal erobre Norge, og så verden.

Så derfor skriver jeg denne posten. Var det bare en drøm? Eller er dere andre der ute som også har mottatt Olavs Nåde, som kan bekrefte min åpenbaring og som sammen med meg vil kjempe for retten til å bære krone offentlig, og spre Olavs lære om den Hellige Trikkebillett?

Medprofeter – vis dere! Eller var det bare en drøm?


22 kommentarer:

Anonym sa...

Skal man tro Olav på hvorfor han besøkte akkurat Dem, kan jeg vel snart vente meg hans celebre nærvær. Jeg gjør alt for å slippe det himmelske gebyret, vet jeg.

:-)

dunkman sa...

Strålende, håper Han kommer til deg. Jeg føler meg foreløbig så alene med byrden som er pålagt meg.

Undre sa...

Men puddelen, Dunkman, puddelen??? Så du noen svart stor puddel???


- I've got to see a man about a dog ...

dunkman sa...

=> undre

Beklager men det hele var litt blurry. Han sto med noe som godt kunne vært et hundebånd i hånden, og han sa som sagt noe om det hellige bånd, men det hele var så uklart. Du må ha forståelse for at hele seansen var lettere traumatisk for meg. Jeg er/var jo realist!

Anonym sa...

Seems to me like you're exaggerating a bit. I believe if you'll think about it again it won't appear to be so bad...

dunkman sa...

Hehe. Alon!! :)

Well, think of it this way - I may very well have stumbeled upon the Messiah you guys have been seeking so intensely for so many years. You can look him up at wikipedia.

Olav V - the choice of a new generation!

Undre sa...

"Det hellige bånd" ...

Det forklarer det hele.

Jeg føler meg noget beroliget ...

Men ... -Hei, vent nå litt!

Hva med anorakken, Dunkman? Så du en blå anorakk???
Hadde han anorakk?

dunkman sa...

=> Undre

Vet du... Jo mer jeg tenker på det jo sikrere føler jeg meg på at han hadde en blå anorakk.

Dette er nesten skummelt - som om du også var der! Neppe bare en drøm, altså.

Undre sa...

Profet Dunkman, jeg er overbevist!

Anonym sa...

Hehe..

Du er en mann med store visjoner, skjønner jeg.

Vi hadde jo en Olavskult i Norge i mange hundre år, og det var vel derfor Märtha og Ari tok seg en pilegrimstur til Trondheim før de inngikk ekteskap, så da er det kanskje på tide med en NY Olavskult for en annen Olav?

Med dunkman som den første og største profet..

Kan hende får du meddelelser som du skal skrive ned til mennskeheten, slik en annen profet fikk? ;-)

dunkman sa...

=> undre

Ååååh! Kan jeg oppføre deg som mitt første lamm? Err... Hos oss bruker vi andre metaforer. Min første passasjer, mente jeg.


=> Starlett

Merkelig at du skulle komme innpå det der, for jeg drev nettopp å undersøkte litt rundt det å merkevarebeskytte "Olav den Hellige", men det viste seg at noen andre allerede har gitt den tittelen til en annen. Ren blasfemi fra de vantro!

Men on a sidenote: Du som agnostiker avviser vel ikke at åpenbaringen min kan være riktig, vel? Du stiller deg vel åpen til at Olav faktisk kan ha _vært_ Guds sønn? ;)

Undre sa...

Dunkman, jeg er første passasjer. Selvsagt er jeg det!!! Det er meg en glede og en ære!

At første passasjer i denne sekten blir en kvinne, er jo bare et bevis for at dette er vegen å gå.

Jeg må bare anmode om at du sikrer deg domenet olavblogg.no så fort som en diger svart puddel kan løpe, profet Dunkman.

Siden jeg nå er blitt første passasjer i sekten, ser jeg det for øvrig som min plikt og glede å sporenstreks skaffe meg en blå anorakk og spre ordet om de blå anorakkenes fortreffelighet.

Nicolas sa...

Ventet på at det skulle komme, Dunkman ;)agnostikere burde egentlig kalles religionsrelativister?

(men jeg tror mange agnostikere egentlig er ateister; de bare tror at ateister "vet" det ikke finnes noen gud, noe som jo er umulig å vite. Man - jeg i alle fall - bare antar det til det motsatte er bevist.)

dunkman sa...

=> undre

Flott, da er vi to medlemmer. Jeg minner om at han sa noe om å gå med krone også, jeg håper han tar kontakt igjen i natt sånn at jeg kan få klarhet i hva han mente. Gleder meg ikke akkurat til å gå på jobb med krone på hodet, for å si det sånn.

Jeg tror jeg venter med å sende inn søknaden om støtte til livssynssamfunn til vi har passert iallfall ti medlemmer, høres det greit ut?

Forresten, du jobber ikke på Ullevål Sykehus vel? De er i tilfelle greie med å tilpasse hodeplagg for troende ansatte. A-Møbler også, de tør ikke annet.

Vi snakkes. Alt for Norge.


=> nicolas

Aye, det tror jeg du har mye rett i.

Du skulle vel ikke ha fått noen nattlige besøk av Olav du også vel?

Undre sa...

Åh, er det penger å få fatt på så synes jeg ikke akkurat at vi skal være så nøye på det med antall medlemmer, Dunkman.

Her er det viktig å være kreativ i passasjerregnskapet, det er jo et av de viktigste kjennetegnene på et ekte trossamfunn om jeg har skjønt det rett. Vi er vel ikke et dårligere trossamfunn enn andre, er vi vel, Dunkman?

Nei, jeg jobber ikke på noen av de nevnte stedene. Men siden jeg er kvinne skulle vel jeg kunne komme unna med et diadem? Jeg vil også anta at det er å foretrekke under anorakkhetta?

*ivre-ivre-ivre*

Alt for Norge!

Jeg baker kake.

- I've got to see a man about a dog ... *wink* *wink*

Anonym sa...

Dunkman

Som "religionsrelativist" kan jeg ikke utelukke noe, men tvilen er stor. ;-)

Likevel vil jeg heller være en del av hjorden i Olavskulten enn hjorden i Ulf Ekmanns-kulten. Det har selvfølgelig INGENTING på denne tråden å gjøre, men jeg bare nevner det i forbifarten..... liksom. ;)

MillaVanilla sa...

Jepps, medprofet her, eller disippel om du vil...

Tja, døperen Milla eller noe i den dur.

dunkman sa...

=> Døperen Milla

Weeee, da er vi tre. Har han vist seg for deg? Olav altså?

MillaVanilla sa...

Hehe, Olav, skal vi se... Jo, tror jeg har truffet en med det navnet. Ikke at jeg ble frelst der og da, men ok, I'll give it another try ;-)

dunkman sa...

Jaja, det får duge. Du er med!

Sender deg en invite til Olavsbloggen, så har du et sted å utfolde denne åndelige siden ved deg. :)

MillaVanilla sa...

Åh takk, jeg skal bestrebe meg på å blogge høyst åndelig og styre unna alt av kjødelig karakter...

Anonym sa...

Hola Dunkman.

Sankt Olav? Njaaaa. Sankt Hallvard holder vel for meg.
Men resss-pekt skal du få.
Alle religioner må tas like alvorlig synes jeg.

El Gringo.