24 november 2006

Den som graver en grav...

Forbrukerinspektørene (FBI) på NRK kan avsløre at Telenor, i telefonkøen til sin kundeservice, prioriterer kunder med høyt forbruk foran kunder med lavt forbruk. Som illustrasjon vises det en klysete aksjemegler som blir raskere behandlet enn en stakkars minstepensjonist som sannsynligvis var med på å bygge opp landet etter krigen. Det hele akkompagneres av stemningsskapende musikk, for å sikre at følelsene til seerne skal bli massert skikkelig. Aksjemegleren måtte vente i 30 sekunder. Gamlemor i 90. Forskjellsbehandling! Huff! Nok en triumf for den gravende journalistikken.

Det mest overraskende i denne ikke-saken er at FBI er overrasket over at Telenor, som de fleste andre bedrifter, segmenterer kundene sine og yter ekstra for de mest inntektsbringende. Hvorfor skulle de ikke det?


7 kommentarer:

MillaVanilla sa...

Tja, selv hadde jeg blitt rimelig gretten om jeg hadde stått i kø med en banan og en yoghurt i kassa på Rimi og en familie på fem, med dertilhørende handlelass av en handlevogn, fikk gå foran meg i køen.

På den annen side, det er ikke for ingenting "Se og Hør" er plassert ved kassa - bladet som ingen kjøper, men alle leser.

Og DER var jeg helt på jordet igjen :-/

dunkman sa...

Hehe ;)

Det blir likevel annerledes i kassa - selv storkunder har kun behov for en banan og en yoghurt. Hard to tell.

Hva slags yoghurt var det forresten?

MillaVanilla sa...

Müsli, med jordbær.

dunkman sa...

Mmmmmüsli :)

Hva slags banan da? ^^

MillaVanilla sa...

Haha, si meg: Har De konsumert monopoliserte fluider i aften...

Banana, tror det var en Bend it, litt små grønn, de er best.

dunkman sa...

Hehe. Kanskje jeg har drukket for mye kaffe og spist for mye melkerull? :)

Anonym sa...

Selv spiser jeg ikke melkerull.
Men i dag har jeg plukket med meg en eske Smarties.

Det er jo nesten det samme.
Ikke var det kø heller...